Ahad, 2 Ogos 2015

KEKALKAN NI"KMAT DAN KEBERKATANYA DENGAN BERBELANJA DI JALAN ALLAH

Assalamualaikum saudara sekelian, diharap saudara sekelian dalam keadaan baik dan sentiasa selamat dan dirahmati Allah taala.
Pada hari ini mari kita hayati hadis berikut:
عَنِ ابْنِ عُمَرَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: \" إِنَّ لِلَّهِ أَقْوَامًا اخْتَصَّهُمْ بِالنِّعَمِ لِمَنَافِعِ الْعِبَادِ، وَيُقِرُّهَا فِيهِمْ مَا بَذَلُوهَا، فَإِذَا مَنَعُوهَا نَزَعَهَا عَنْهُمْ وَحَوَّلَهَا إِلَى غَيْرِهِمْ \"أخرجه الطبراني (12/358 ، رقم 13334) ، وابن عساكر (54/5) . قال الهيثمى (8/192) : رواه الطبراني وضعفه ، وحسن حديثه ابن عدى. قال الألباني :( حسن لغيره ) صحيح الترغيب والترهيب 2/358.
Diriwayatkan daripada anak umar radhia Allahu anhuma, katanya, rasulullah sallallah alaihi wasallam bersabda:
Sesungguhnya Allah mempunyai beberapa golongan hambaNya, di mana Allah mengkhususkan mereka dengan kurniaan-kurniaan tertentu untuk membantu hamba-hambaNya dan Allah akan kekalkan kurniaan-kurniaan itu selagi mana mereka membelanjakan di jalan Allah. Maka apa bila mereka menghalang perbelanjaan kurniaan itu di jalan Allah, maka Allah akan menarik balik kurniaan itu daripada mereka dan memindahkannya kepada orang lain.

Bersandarkan kepada hadis di atas, maka marilah kita berbelanja kurniaan yang Allah berikan kepada kita di jalan Allah secara istiqamah sebagai usaha mengekalkan kurniaan itu pada kita sekaligus diberkati Allah dan dipelihara daripada ditarik balik daripada kita.

MOHON BANTU
MAAHAD TAHFIZ ANNUR

Maahad Attahfiz ANNUR masih memerlukan bantuan anda semua, kami memerlukan sekurang-kurangnya RM 500 ribu ringgit untuk memulakan pengajian pada awal tahun 2016 akan datang dan keperluan lain lagi bagi memantapkan lagi sistem pengajian di MAAHAD TAHFIZ ANNUR. Anda boleh bantu kami dengan MAAHAD TAHFIZ ANNUR masih memerlukan bantuan anda semua, kami memerlukan sekurang-kurangnya RM 500 ribu ringgit untuk memulakan pengajian pada awal tahun 2016 akan datang dan keperluan lain lagi bagi memantapkan lagi sistem pengajian di MAAHAD TAHFIZ ANNUR. Anda boleh bantu kami dengan apa cara yang mampu disamping doa ikhlas anda yang berterusan.

Berikut no akaun ANNUR : 07-043-01-103762-7

atas nama MAAHAD ATTAHFIZ ANNUR (Bank Islam)

Jazakumullah khairan kasiran.

Minta tolong sebar si kalangan kawan-kawan. cara yang mampu disamping doa ikhlas anda yang berterusan.

Berikut no akaun ANNUR : 07-043-01-103762-7

atas nama MAAHAD ATTAHFIZ ANNUR (Bank Islam)

Jazakumullah khairan kasiran.

Minta tolong sebar si kalangan kawan-kawan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan